وقتی برای اولین بار تورا دیدم

وقتی برای اولین بار
تورا دیدم چند ثانیه ای
بود ولی برای من یک عمر گذشت
برای اولین بار بود تورا میدیدم
انگار تورا خیلی سال ها پیش میشناختم
انگار در شهری از آینه ها گم شده ام


مهدی محمدی

دوستت دارم‌های من پایان نمی‌پذیرد

دوستت دارم‌های من
پایان نمی‌پذیرد
نگاه گرم تو
در چشمان جستجوگر من
لمس تن تو
در نیمه‌های یک شب احساسی
زمزمه صدای تو
کنار گوش این من همیشه بیدار
پرواز خیال من
وقتی که تو
خفته‌ای
هیچگاه
پایان نمی‌پذیرد


مهرداد درگاهی

نامه ها را دوست ندارم، نه

نامه ها را دوست ندارم، نه

نمی خواهم که عشقم چنین بی خواب شود

نمی خواهم که واژه ها

کشان کشان ببرند.

 

نامه ها را دوست ندارم، نه

نمی خواهم که دست و دل ما

در قایقی کاغذی سفر کند.

(آدونیس)

ترجمه از موسی بیدج

پستچی نامه ی آورده ازدلدار دور

پستچی نامه ی آورده ازدلدار دور
عطر اورا میدهد
باز کنم
یا بوس و بعد
وای اگر بوی بد عهدی دهد
قاب دیوارش کنم
یا زنند بر خاک سر
کاش نمی زد زنگ در


رضا شاه شرقی