اگر تو نبودی

اگر تو نبودی
من چه کسی را
دوست داشته باشم
بدون هیچ
آشنایی !
چگونه دست در دست
دیگری بگذارم
بدون هیچ
احساسی !
اگر تو نبودی
من چه کسی را
در کنارم
می داشتم
تا سنگ صبورم باشد
چون راه
دیگری نبود !
چون آشنایی نبود
تنها
می توانم بگویم
اگر تو نبودی
من هم نبودم
بون هیچ
تعارفی !
پس بمان
تو برای من
و برای همیشه
از صبح تا به شب
وار امروز
تاابد وتا ابدیت !

بهرام معینی

آنقدر سرگرم دوست داشتنت شده ام

آنقدر سرگرم
دوست داشتنت شده ام
که بجای بوسیدنت
مینوشمت
و بجای در آغوش کشیدنت
در تو حل میشوم
از من خُرده نگیر
اگر این چنین
مست و گیجم...


نازنین نوریان

همیشه وام از آن صورتِ مهتاب می گیرم

همیشه وام از آن صورتِ مهتاب می گیرم
نگاهم می کنی ؛ من واژه های ناب می گیرم

برای شعرهایم چشمه چشمت مرا کافیست
که با هر غمزه اش گنجینه کمیاب می گیرم

سحرگاهان کـــــه می رقصد گل و پروانه می چرخد
از این بـــــزم خیالم سوژه شاداب می گیرم


زمانِ خنده های دلنشینت غــــرق احساسم
و از شهدِ لبانت شربتِ دوشاب می گیرم

برای چشمهایت می نویسم ای غزال ناز
نگـــاه دلفــــریبت را همیشه قاب می گیرم

چنان پاکی ؛ زلالی ؛ چشمه جــوشان عــــرفانی
سراغت را مدام از مسجد و محراب می گیرم

به عین و شین و قافِ عشق تو سوگند می خورم
که الهامِ غـــــزل هایم از آن مهتاب می گیرم

مهرداد خردمند

تو که می خندی

تو که می خندی

من برای داشتنت

بیشتر گریه می کنم


پرویز صادقی